Wednesday, March 30, 2011

ارجع يا ريس


أنشأ مجموعة من الشباب عدد من الصفحات علي الفيس بوك بعنوان إرجع يا ريس علشان‏ تطالب بعودة الرئيس السابق حسني مبارك مرة أخري إلي الحكم‏، والتي اشتملت علي العديد من الاسباب التي لا تخلو من الحس الفكاهي المصري وكانت الأسباب التي ذكرت بحسب التقارير الاخبارية كالآتي‏:‏
ارجع ..كنت حامينا من وجع الدماغ و قولة اة و لأ
ارجع .. انا اكتشفت ان ليه صوت
ارجع ..جوزي هتجري في ايدة الفلوس و ممكن يتجوز عليا
ارجع يا ريس.. قبل العيد عشان نعرف نقول عيد مبارك
ارجع يا ريس.. مش لاقيين اسم لمحطه رمسيس في المترو
ارجع يا ريس‏...‏ تقريبا نسيت نور الصالون في القصر مفتوح
ارجع ..لحسن شكلك هيبقي وحش قدام السادات و ناصر لما يسألوك مشيت ازاي؟
ارجع يا ريس‏..‏ وحشنا ابنك جمال
ارجع ..عشان ننزل التحرير تاني وناكل كنتاكي
ارجع‏..‏ بقوا يطبخوا ع الفحم في اسرائيل
طب ارجع يا ريس.. واللي اتفرم يتصلح
ارجع يا ريس‏...‏ شارع صلاح سالم بقالو كتير مابيوقفش
ارجع يا ريس دكاترة الضغط والسكر والقلب مش لاقيين شغل
طب ارجع عشان تامر حسني‏..‏ أو تامر أمين‏..‏
ارجع يا ريس انا بقيت بتكلم في السياسة براحتي
ارحمنا وارجع بقي‏...‏مين اللي هيغير اسم‏ 620 الف مشروع ومدرسة باسم سعادتك؟
ارجع يا ريس ..شكلنا هنبقي من الدول المتقدمة
ارجع بقي.. ده حتي هالة سرحان رجعت‏، يرضيك كده يعني؟؟
يا ريس ارجع.. انا خايف رغيف العيش يكبر وأنا ناوي اعمل دايت
ارجع بجد‏ دلوقتي لما مبيعجبناش وزير بيتغير‏، المسئولون اتبهدلوا من بعدك‏!‏
ارجع يا ريس‏، الإخوان بقوا بيطلعوا في التليفزيون الحكومي
طب بص‏..‏ بلاش انت ترجع‏..‏ بس جمال وعلاء ضروري يرجعوا قبل رمضان‏..‏ هنعمل الدورة الرمضانية ازاي من غيرهم؟

No comments:

Post a Comment